WAT HEEFT U AL (GEREGELD)

Wat heeft u al

Soms moet je eerst pas op de plaats maken om vervolgens sneller vooruit te gaan. Dat geldt zeker voor het verbeteren van uw bedrijf. Om ervoor te zorgen dat alle belangrijke onderdelen binnen uw bedrijf op de juiste manier georganiseerd zijn maken we een grondige analyse en dwarsdoorsnede van alle facetten binnen uw bedrijf (die aangepakt moeten worden).

Door met u mee te kijken en mee te lopen, komen we erachter hoe u uw bedrijf stuurt en hoe u leiding geeft aan uzelf en aan uw team. Door samen met u te kijken naar alle ondernemers-facetten waar u in de praktijk mee te maken heeft (of gaat krijgen) met uw bedrijf, komen we er achter 'hoe de vlag er bij hangt'.

Uitgebreide bedrijfsanalyse

Hoe gaat het in z'n werk? In verschillende sessies gaan we zorgen voor de antwoorden op de belangrijkste vragen die u als ondernemer zelf in staat stellen om een goede begroting te maken. Zodat u beter kunt calculeren, en (strategische) keuzes kunt maken om meer grip en sturing te krijgen op uw bedrijf. U hebt na deze bedrijfsdoorlichting al veel meer ondernemersinzichten, waardoor u uw bedrijf nu al beter kunt sturen.

Door uw bedrijf 'door midden te zagen' krijgen we een beeld bij wat er allemaal al is, wat er speelt en wat er ontbreekt. Van daaruit krijgt u adviezen over zaken die nog moeten worden opgepakt of georganiseerd. De uitkomsten van de analyse worden gebruikt bij het maken van het plan van aanpak.

Dus;

  • wilt u weten wat er binnen uw bedrijf nog moet gebeuren om de volgende stap te maken?
  • heeft u behoefte aan concrete verbeterpunten?
  • wilt u meteen aan de slag om uw bedrijf te verbeteren?

Plan dan een afspraak in om erachter te komen wat het u(w bedrijf) oplevert om aan de slag te gaan.

Dan;

Kunt u dus hulp inschakelen van experts. Een ervaren bedrijfsadviseur die de zwakke kanten en bedreigingen van uw bedrijf in kaart brengt, maar belangrijker nog; uw sterke kanten in beeld brengt en de kansen die er liggen voor uw bedrijf benoemt. U ziet welke processen er zijn en welke nog moeten worden ingevoerd, zodat u weet waar u staat met uw bedrijf.

Wat levert het op?

U krijgt niet alleen écht inzicht in hoe uw bedrijf presteert, maar u krijgt antwoorden op vragen als:

  • Wat kost uw bedrijf nou eigenlijk per dag?
  • Wat is de kostprijs?
  • Wat is de capaciteit die u iedere dag, week of maand moet realiseren?
  • Wat is de winstcapaciteit?
  • Wat laat u nu aan winst liggen?
  • Waar ligt je grootste verbeterpotentieel?
  • Hoe geeft u daar invulling aan?
  • Waar wordt geld aan verdiend (klanten/producten/diensten/kanalen etc)
  • Hoe berekent u de (minimale) verkoopprijs?
  • Inzichten die helpen om dingen die goed lopen nóg beter te laten lopen
  • Het gevoel dat u het niet meer alleen hoeft te doen
  • Inzicht in hoe andere ondernemers zaken aanpakken

Typische reacties van opdrachtgevers:

"Dit is de eerste keer dat er aandacht is voor hoe ik het doe als ondernemer"
"Fijn om te merken dat er ook al heel veel dingen al goed geregeld zijn"
"Ongelofelijk wat je ervan leert als je gewoon kijkt naar je eigen gedrag"
"Het is totaal anders dan ik me in eerste instantie had voorgesteld"