WAT KUNT U EN WAT WILT

Waar gaat u voor

Waar wilt u naar toe? Wat zijn uw doelstellingen. Waarop zijn die gebaseerd? Zijn deze reëel? Wat zijn uw mogelijkheden? Hoe stuurt u uw bedrijf? Hoe geeft u leiding? Wanneer u een betere ondernemer wilt worden is het eerst van belang om te weten wat u op dit moment aan het doen bent. Daarnaast is het van belang om te weten welke uitdaging(en) u en uw bedrijf op dit moment het meest bezig houden. 

Pas wanneer u zichzelf beseft wat u op dit moment doet met uw bedrijf en waar het verbeter-potentieel zit van uw bedrijf weet u waar u uw energie op moet richten. 

Een verkorte analyse  

Onafhankelijk van de uitdaging die u het meest bezighoudt, is het noodzakelijk dat u in de basis inzicht krijgt in de huidige stand van zaken. Enerzijds om te bepalen wat er mogelijk is met uw bedrijf (en waar uw eventuele beperkingen op dit moment zitten) en anderzijds om te bepalen wat voor resultaat het oplevert op het moment dat u uw doelstellingen ook daadwerkelijk behaalt.

Dus;

  • wilt u weten of u een financieel gezond bedrijf hebt?
  • heeft u er behoefte aan dat uw bedrijf om kan gaan met veranderingen?
  • wilt u weten of en op welk vlak u nog kunt innoveren met uw bedrijf?
  • zou u willen weten waar u staat als leider binnen uw organisatie?
  • heeft u uitdagingen op het gebied van marketing en sales?
  • wilt u weten hoe u uw mensen en hun vaardigheden kunt verbeteren?
  • heeft u een strategisch vraagstuk?
  • wilt u uw bedrijf op termijn gaan verkopen?

Dan;

Is er een wetenschappelijk beproefde methodiek (MKS - methode) waarmee een analyse gemaakt kan worden van 'het gedrag' van uw bedrijf. Deze verkorte analyse legt op een eenvoudige manier bloot wat het verbeter-potentieel is van uw bedrijf. Met andere woorden: wat kunt u meer (of maximaal) verdienen met uw bedrijf. In de praktijk is winst geen doel op zich voor ondernemers, maar wanneer u weet wat het verbeter-potentieel is van uw bedrijf, dan heeft u wel een praktisch handvat in handen waarmee u makkelijker kunt beslissen welke financiële investeringen verantwoord zijn. 

Wat levert het op?

  • Handvatten voor een gegarandeerde groei 
  • Praktisch financieel inzicht in uw bedrijf
  • Meer en échte grip op de zaak
  • Verkort inzicht in de prestaties van uw bedrijf
  • Een leesbaar 'rapport' met concrete aanwijzingen op welk valk u kunt verbeteren met uw bedrijf
  • Handvatten om direct mee aan de slag te gaan

Hier wordt u blijer en enthousiaster van, kunt u concreet mee aan de slag en geeft u inspiratie om de juiste weg te bewandelen.

Typische reacties van opdrachtgevers na een scan:

  • "Door de scan heb ik een betere kijk gekregen op mijn bedrijfsvoering"
  • "Nu heb ik een duidelijk beeld bij mijn kostprijs"
  • "Ik kan nu vooruit plannen"
  • "Het heeft me meer inzicht gegeven dan ik vooraf had verwacht"
  • "Ik zou bijna elke ondernemer die ik ken aanraden om een Quickscan te maken"
  • "Door de scan heb ik een betere kijk gekregen op mijn eigen functioneren"
  • "Ongelofelijk wat voor informatie er uit zo'n scan kan komen"
  • "Het heeft me meer inzicht gegeven dan ik vooraf had verwacht"
  • "Ik zou iedere ondernemer aanraden om een scan te laten maken"
  • "Door de bedrijfsscan weten we waar de uitdagingen voor ons bedrijf liggen en waar we mee aan de slag moeten als team"
  • "Het prettige is dat de uitkomst van het rapport een overall-beeld geeft van het bedrijf, zodat we niet lukraak op ieder gebied of onderdeel dure consultants inschakelen, maar alleen inzetten op gebieden waar het nodig (en effectief) is".