WAT KUN JE EN WAT WIL JE

Waar ga je voor

Waar wil je naar toe? Wat zijn je doelstellingen. Waarop zijn die gebaseerd? Zijn deze reëel? Wat zijn je mogelijkheden? Hoe stuur jij je bedrijf? Hoe geef je leiding? Wanneer je een betere ondernemer wilt worden is het eerst van belang om te weten wat je op dit moment aan het doen bent. Daarnaast is het van belang om te weten welke uitdaging(en) jou en je bedrijf op dit moment het meest bezig houden. 

Pas wanneer je je beseft wat je op dit moment doet met je bedrijf en waar het verbeter-potentieel zit van je bedrijf weet je waar je je energie op moet richten. 

Een verkorte analyse  

Onafhankelijk van je de uitdaging die je het meest bezighoudt, is het noodzakelijk dat je in de basis inzicht krijgt in de huidige stand van zaken. Enerzijds om te bepalen wat er mogelijk is met jouw bedrijf (en waar je eventuele beperkingen op dit moment zitten) en anderzijds om te bepalen wat voor resultaat het oplevert op het moment dat je je doelstellingen ook daadwerkelijk behaalt.

Dus;

  • wil je weten of je een financieel gezond bedrijf hebt?
  • heb je er behoefte aan dat jouw bedrijf om kan gaan met veranderingen?
  • wil je weten of en op welk vlak je nog kunt innoveren met je bedrijf?
  • zou jij willen weten waar je staat als leider binnen je organisatie?
  • heb je uitdagingen op het gebied van marketing en sales?
  • wil je weten hoe je je mensen en hun vaardigheden kunt verbeteren?
  • heb je een strategisch vraagstuk?
  • wil jij je bedrijf op termijn gaan verkopen?

Dan;

Is er een wetenschappelijk beproefde methodiek (MKS - methode) waarmee een analyse gemaakt kan worden van 'het gedrag' van jouw bedrijf. Deze verkorte analyse legt op een eenvoudige manier bloot wat het verbeter-potentieel is van jouw bedrijf. Met andere woorden: wat kun je meer (of maximaal) verdienen met je bedrijf. In de praktijk is winst geen doel op zich voor ondernemers, maar wanneer je weet wat het verbeter-potentieel is van je bedrijf, dan heb je wel een praktisch handvat in handen waarmee je makkelijker kunt beslissen welke financiële investeringen verantwoord zijn. 

Wat levert het op?

  • Handvatten voor een gegarandeerde groei 
  • Praktisch financieel inzicht in  je bedrijf
  • Meer en échte grip op je zaak
  • Verkort inzicht in de prestaties van je bedrijf
  • Een leesbaar 'rapport' met concrete aanwijzingen op welk valk je kunt verbeteren met je bedrijf
  • Handvatten om direct mee aan de slag te gaan

Hier wordt je blijer en enthousiaster van, kun je concreet mee aan de slag en geeft je inspiratie om de juiste weg te bewandelen.

Typische reacties van opdrachtgevers na een scan:

  • "Door de scan heb ik een betere kijk gekregen op mijn bedrijfsvoering"
  • "Nu heb ik een duidelijk beeld bij mijn kostprijs"
  • "Ik kan nu vooruit plannen"
  • "Het heeft me meer inzicht gegeven dan ik vooraf had verwacht"
  • "Ik zou bijna elke ondernemer die ik ken aanraden om een Quickscan te maken"
  • "Door de scan heb ik een betere kijk gekregen op mijn eigen functioneren"
  • "Ongelofelijk wat voor informatie er uit zo'n scan kan komen"
  • "Het heeft me meer inzicht gegeven dan ik vooraf had verwacht"
  • "Ik zou iedere ondernemer aanraden om een scan te laten maken"
  • "Door de bedrijfsscan weten we waar de uitdagingen voor ons bedrijf liggen en waar we mee aan de slag moeten als team"
  • "Het prettige is dat de uitkomst van het rapport een overall-beeld geeft van het bedrijf, zodat we niet lukraak op ieder gebied of onderdeel dure consultants inschakelen, maar alleen inzetten op gebieden waar het nodig (en effectief) is".