« Hoe verhoog ik snel mijn omzet»

Gepubliceerd op 12-06-2024

Welke ondernemer wil dat nou niet? En het liefst op korte termijn! En bij voorkeur zo effectief mogelijk. Hier volgen 3 effectieve tips voor de korte termijnwinst.

Tip 1. Prijzen verhogen

De omzet verhogen op korte termijn op de meest effectieve en snelst toepasbare manier: je prijzen verhogen voor je product of dienst. Open deur of niet, maar dát is iets waar je vandáág mee kunt beginnen. Sneller kán niet.

Toch krijgen wij bijna altijd bij opdrachtgevers te horen; ‘ja maar in onze branche werkt dat niet hoor’ of ‘dan lopen ze naar mijn concurrent, want die heeft dezelfde prijsstelling’.

Toch blijkt iedere keer weer, dat in de praktijk je omzet stijgt en dat er veel minder klanten weglopen dan waar jij rekening mee houdt.

Tip 2. Geef aandacht

Je omzet verhogen op korte termijn kan ook op een andere, heel effectieve manier; nl. zorg ervoor dat je aandacht geeft aan je bestande klanten. Het is namelijk veel makkelijker om meer omzet te behalen uit je bestaande klanten, terwijl dit in de praktijk verrassend weinig wordt toegepast.

Sterker nog; 68% van de klanten die verdwijnen bij bedrijven, geven aan dat dit te wijten is aan een gebrek aan aandacht. 

Verhoog je omzet door klanten wéér of méér bij je te laten kopen.

Tip 3. Durf te vragen

Omzet verhogen door te vragen.

Vraag je klanten om doorverwijzingen. Concreet, zonder omwegen. Vraag of ze je willen helpen aan nieuwe klanten en dus aan meer omzet! Wanneer jij je bestaande klanten goed helpt (en ze dus tevreden zijn), dan zijn ze vaak genegen om je aan nieuwe klanten te helpen, simpelweg als je er naar vraagt.

Het werkt! Iedere keer weer. Let er hierbij wel op dat je zorgt dat je klanten enthousiast zijn over je. Met andere woorden zorg dat je hun verwachtingen overtreft.

Het klinkt wellicht heel logisch, maar in de praktijk werkt het ook zo. Pas het dus toe!

Zorg er voor dat je continue het A,B,C voor klanten hoog in het vaandel houdt. Met andere woorden, zorg voor:

Aandacht. Zorg dat je aandacht geeft, vooral op momenten dat een klant dat niet verwacht.

Begrip. Toon begrip voor een klant op het moment dat je dat eigenlijk helemaal niet hebt.

Complimenten. Geef een klant een compliment op een moment waarop hij/zij daar niet op rekent.

En doe meer. Doe meer dan je belooft hebt en dan jouw klant van je verwacht.

Met andere woorden: overtref de verwachtingen van je klant. En dán maak je fans van je klanten. 

Wij begeleiden MKB-ondernemers bij het realiseren van meer winst. Zorgen ervoor dat je uit de operatie komt en meer grip, rust, plezier en rendement ervaart binnen je bedrijf.

LinkedIn-foto-nieuw-1727210242.jpg